Výroční zpráva 2023/2024
Výroční zpráva pro školní rok 2023/2024
Zpráva je zpracována dle osnovy SMT MHMP a vyhlášky, kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy, 15/2005 Sb., část 3. Výroční zpráva o činnosti školy, §7.
Veškeré údaje jsou uváděny k 31. 8. 2024, není-li uvedeno jinak.
Název školy: Církevní základní škola mistra Jana Husa
Sídlo: Wintrova 747, 269 01 Rakovník
IČO: 088 89 872
Zřizovatel školy: Pražská diecéze Církve československé husitské, V Tišině 3, Praha 6,
IČO: 690 59 632
Vedení školy: Mgr. Ivana Cabrnochová
Datová schránka: wxaiwqb
Druh školy: církevní základní škola
Obory vzdělávání: základní škola
Celková kapacita: 52 žáků
Školská rada ve školním roce 2023/2024:
Anna Votočková, předsedkyně a zástupce rodičů,
Marie Hánová, zástupce zřizovatele,
BSc. Denisa Porritt zástupce za pedagogické pracovníky.
Charakteristika školy:
Církevní základní škola mistra Jana Husa je projekt alternativní církevní školy. Kapacita školy je 52 žáků. Tato kapacita školy je naplněna pouze zčásti, počet dětí je 19. 12 dětí
v základní škole a 7 dětí v přípravné třídě.Tento nižší počet žáků umožňuje maximální individualizaci vzhledem k potřebám dětí.
Škola využívá prostor secesní vily ve Wintrově ulici, č. p. 747, jejímž majitelem je Náboženská obec Církve československé husitské, Havlíčkova 2753, Rakovník. Budova se nachází ve východní části města v docházkovévzdálenosti od centra a zároveň blízko autobusové zastávky městské dopravy. Vzhledem k nedalekému autobusovému a vlakovému nádraží mohou děti do školy dojíždět i z okolních vesnic. Ve školním roce 2023/2024 k nám dojížděly děti např. z Lubné nebo Městečka. Dále k nám do školy chodily
i děti z Ukrajiny.
Prostory školy jsou využívány pro činnosti a potřeby dětí. Škola usiluje o jejich funkční uspořádání s ohledem na realizaci projektu. Zařízení je účelné, podnětné a je podle možností obnovováno a doplňováno. Zároveň působí útulně ve snaze navodit klidnou atmosféru, přispívající k pocitu bezpečí dětí. Zázemí pedagogů je součástí těchto prostor. Místnosti jsou vybaveny tak, aby každý žák měl prostor pro vlastní individuální práci
a zároveň aby byl zajištěn prostor pro skupinové činnosti (koberec, centrální stolky).
V souladu s pojetím výuky jsou v jednotlivých místnostech vyčleněny odborné koutky – centra činností – např. počítačové, pokusnické, relaxační a herní. Škola měla možnost využívat tělocvičnu Masarykovy obchodní akademie a městský atletický stadion (TJ Lokomotiva).
Provozní doba školy je popsána v provozním řádu školy, vychází vstříc potřebám rodičů. Škola byla v daném školním roce otevřena od 7:30 do 17:00.
Charakteristika vzdělávání:
Naše škola poskytuje v současné době vzdělání od 1. do 5. ročníku. Náplň výuky se řídí naším Školním vzdělávacím programem, který vychází ze Školního vzdělávacího programu ARCHA školy stejného zřizovatele. Teoretický základ výchovně vzdělávací práce tvoří především Rámcový program pro základní vzdělávání, pedagogika J. A. Komenského a M. Montessori. Pracujeme ve věkově smíšených skupinách. Podporujeme nesoutěživé prostředí zajišťující klid a bezpečí, které jsou podmínkou pro efektivní činnost mozku při učení. Děti jsou vedeny ke spolupráci a dohodě. Uplatňijeme maximálně individuální přístup k žákům. Jsme školou rodinného typu. Již od prvního ročníku mají žáci tři hodiny angličtiny týdně
s absolventkou Brooks University Oxford.
Personální zabezpečení činnosti školy:
1. září 2023 škola zahájila svou činnost v tomto personálním složení:
Ivana Cabrnochová, ředitelka
Denisa Porritt, učitelka základní školy
Dana Vaněčková, učitelka základní školy
Irena Kotoučová, učitelka přípravné třídy
Dana Vaněčková, družinářka
Petra Koubová, asistentka pedagoga
Jana Karvaiová, asistentka pedagoga
Dana Stružková, asistentka pedagoga - zástup za dlouhodobě nemocnou J. Karvaiovou
Údaje o přijímacím řízení nebo o zápisu k povinné školní docházce a následném přijetí do školy:
Žáci jsou přijímáni na základě výsledků zápisu podle součtu bodů níže uvedených kritérií:
-
soulad rodinné a školní filozofie výchovy a vzdělávání, ŠVP (např. prokazatelný zájem rodičů o výchovně vzdělávací proces, souhlas rodičů se způsobem hodnocení, souhlas rodičů s výchovnými postupy a pojetím dítěte v procesu vzdělávání).
-
vhodnost zařazení dítěte vzhledem k celkovému složení třídy a charakteru individuálních a/nebo speciálních vzdělávacích potřeb dítěte.
-
sourozenec ve škole.
K zápisu se v dubnu r. 2024 dostavilo 6 dětí, všechny byly přijaty. K dodatečnému zápisu se dostavili 3 žáci a všichni byli přijati.
Počet žáků, změny v průběhu školního roku 2023/2024
- 1. 9. 2023 nastoupilo: 14 žáků, z toho 7 žáků přípravné třídy, 3 žáci 1. třídy, 3 žáci 3. třídy, 1 žák 4. třídy
- přerušilo vzdělávání: 0
- nastoupilo po přerušení vzdělávání: 0
- vyloučeno ze školy: 0
- nepostoupilo do vyššího ročníku: 0, z toho nebylo povoleno opakování: 0
- přestoupilo z jiné školy: 4 žáci
- přestoupilo na jinou školu: 0 žáci
-
jiný důvod změny (uveďte jaký): 0
Prevence sociálně patologických jevů:
Škola se v souladu se svým ŠVP snaží působit na své žáky, a to zejména zvýšenou pozorností k řešení jejich osobních, osobnostních a vztahových problémů. Spolupracujeme také s rodiči žáků. Výhodu spatřujeme v malé velikosti skupiny dětí, kde si lze problémového chování rychle všimnout a začít ho řešit.
Další vzdělávání pedagogických pracovníků:
Paní ředitelka Ivana Cabrnochová a paní učitelka Denisa Porritt se účastnily školení, které pořádala Křesťanská pedagogycko psychologická poradna Pernerova 8 v Praze 8 - Práce s dětmi se specifickými poruchami učení. Žádnou možnost online kurzů či školení pedagogický tým nevyužil.
Aktivity a prezentace školy na veřejnosti:
V tomto školním roce škola uspořádala Podzimní a Jarní slavnosti a Vánoční besídku v prostorách školy. Děti se školou vyrazily na několik výletů např. na Křivoklát, Krakovec, Národní muzeum, Planetárium a Veletrh vědy a techniky v Praze nebo do Techmánie v Plzni. Škola provozuje facebookovou stránku, kde zveřejňovala zprávy a fotografie z dění veškole.
Zapojení školy do rozvojových a mezinárodních programů:
Škola se v daném školním roce nezapojila do žádných rozvojových a mezinárodních programů.
Zapojení školy do dalšího vzdělávání v rámci celoživotního učení:
Škola se v daném školním roce nezapojila do žádných aktivit v rámci celoživotního učení.
Výsledky inspekční činnosti provedené Českou školní inspekcí:
V daném školním roce neproběhla ve škole žádná inspekční činnost.
Základní údaje o hospodaření školy:
Základní údaje o hospodaření školy za kalendářní rok 2023 od 1. 9. 2023 do 31.12. 2023
1. Výnosy 776 385,00 Kč
1.1 Výnosy z hlavní činnosti 45 700,00 Kč
1.2 Výnosy z vedlejší činnosti 0 Kč
1.3 Provozní dotace 668 693,00 Kč
1.4 Přijaté příspěvky a dary 61 992,00 Kč
1.5 Ostatní výnosy 0 Kč
2. Náklady 1 184 249,03 Kč
2.1 Spotřeba 36 527,45 Kč
2.1.1 Spotřeba materiálu a energií 36 527,45 Kč
2.2 Služby 143 054,48 Kč
2.2.1 Cestovné 0 Kč
2.2.2 Náklady na reprezentaci 0 Kč
2.2.3 Ostatní služby 143 054,48 Kč
3. Osobní náklady 982 667,00 Kč
3.1 Mzdové náklady 732 651,00 Kč
3.2. Zákonné sociální a zdravotní pojištění 246 179,00 Kč
3.3 Ostatní osobní náklady 3 837,00 Kč
4. Ostatní náklady 22 000,10 Kč
5. Hospodářský výsledek před zdaněním 407 864,03 Kč
Základní údaje o hospodaření školy za kalendářní rok 2024 od 1. 1. 2024 do 31. 8. 2024
1. Výnosy 2 376 708,00 Kč
1.1 Výnosy z hlavní činnosti 55 798,00 Kč
1.2 Výnosy z vedlejší činnosti 0 Kč
1.3 Provozní dotace 2 150 405,00 Kč
1.4 Přijaté příspěvky a dary 162 000,00 Kč
1.5 Ostatní výnosy 8 505,00 Kč
2. Náklady 2 077 454,08 Kč
2.1 Spotřeba 143 079,57 Kč
2.1.1 Spotřeba materiálu a energií 143 079,57 Kč
2.2 Služby 331 504,51 Kč
2.2.1 Cestovné 0 Kč
2.2.2 Náklady na reprezentaci 0 Kč
2.2.3 Ostatní služby 331 504,51 Kč
3. Osobní náklady 1 602 870,00 Kč
3.1 Mzdové náklady 1 205 273,00 Kč
3.2. Zákonné sociální a zdravotní pojištění 393 912,00 Kč
3.3 Ostatní osobní náklady 3 685,00 Kč
4. Ostatní náklady 0 Kč
5. Hospodářský výsledek před zdaněním 299 253,92 Kč
Spolupráce s odborovými organizacemi, organizacemi zaměstnavatelů a dalšími partnery při plnění úkolů ve vzdělávání.
Zaměstnanci nezaložili odborovou organizaci.
Závěrem lze říci, že Církevní základní škola mistra Jana Husa prošla během svého čtvrtého roku nejednou zatěžkávací zkouškou. Podařilo se otevřít přípravnou třídu.