Metody práce

  • Žáci se podílí na volbě tématu, na kterém budou pracovat. Tvoří si portfolia se svými poznatky. Učebnice je jen jedním z prostředků.
  • Dítě si může vybrat pracovní koutek a zda bude pracovat samostatně nebo ve skupině.
  • Rádi se učíme hrou, diskuzí nad řešením, preferujeme činnostní učení.
  • Využíváme různé pomůcky, hry, obrázky, kartičky, kostky, modely apod.
  • Snažíme se jednotlivá témata propojovat napříč předměty.
  • Ctíme období učení a objevování a období zkoušení, nestresujeme nečekanými testy.
  • Používáme slovní a bodové hodnocení, protože má lepší vypovídací hodnotu než známky. Hodnotíme také snahu a individuální pokroky každého dítěte. 
  • Chyba pro nás není selháním, ale pozitivní cestou procesu učení.
  • Pracujeme ve věkově smíšených skupinách, vedeme děti k vzájemné toleranci a respektu.
  • Rádi se učíme venku, velké přestávky trávíme na zahradě.
  • Praktická výuka skrze plánovanou permakulturní zahradu s bylinkami, zeleninou, jedlými plody a rostlinami přitahujícími motýly. (smyslové objevování)

    Odkud čerpáme
  • z pedagogiky M. Montessori
  • J. A. Komenského
  • Jenského plánu P. Petersena
  • Integrované tematické výuky S. Kovalikové a mozkově kompatibilního učení
  • z prověřené školní vzdělávací koncepce školy Archa v Petroupimi