Metody práce
- Žáci se podílí na volbě tématu, na kterém budou pracovat. Tvoří si portfolia se svými poznatky. Učebnice je jen jedním z prostředků.
- Dítě si může vybrat pracovní koutek a zda bude pracovat samostatně nebo ve skupině.
- Rádi se učíme hrou, diskuzí nad řešením, preferujeme činnostní učení.
- Využíváme různé pomůcky, hry, obrázky, kartičky, kostky, modely apod.
- Snažíme se jednotlivá témata propojovat napříč předměty.
- Ctíme období učení a objevování a období zkoušení, nestresujeme nečekanými testy.
- Používáme slovní a bodové hodnocení, protože má lepší vypovídací hodnotu než známky. Hodnotíme také snahu a individuální pokroky každého dítěte.
- Chyba pro nás není selháním, ale pozitivní cestou procesu učení.
- Pracujeme ve věkově smíšených skupinách, vedeme děti k vzájemné toleranci a respektu.
- Rádi se učíme venku, velké přestávky trávíme na zahradě.
- Praktická výuka skrze plánovanou permakulturní zahradu s bylinkami, zeleninou, jedlými plody a rostlinami přitahujícími motýly. (smyslové objevování)
Odkud čerpáme
- z pedagogiky M. Montessori
- J. A. Komenského
- Jenského plánu P. Petersena
- Integrované tematické výuky S. Kovalikové a mozkově kompatibilního učení
- z prověřené školní vzdělávací koncepce školy Archa v Petroupimi