Výroční zpráva 2024/2025
Výroční zpráva pro školní rok 2024/2025
Zpráva je zpracována dle osnovy SMT MHMP a vyhlášky, kterou se stanoví náležitosti dlouhodobých záměrů, výročních zpráv a vlastního hodnocení školy, 15/2005 Sb., část 3. Výroční zpráva o činnosti školy, §7.
Veškeré údaje jsou uváděny k 31. 8. 2025, není-li uvedeno jinak.
Název školy: Církevní základní škola mistra Jana Husa
Sídlo: Wintrova 747, 269 01 Rakovník
IČO: 088 89 872
Zřizovatel školy: Pražská diecéze Církve československé husitské, V Tišině 3, Praha 6,
IČO: 690 59 632
Vedení školy: Mgr. Ivana Cabrnochová
Datová schránka: wxaiwqb
Druh školy: církevní základní škola
Obory vzdělávání: základní škola
Celková kapacita: 52 žáků
Školská rada ve školním roce 2024/2025:
Anna Votočková, předsedkyně a zástupce rodičů,
BSc. Denisa Porritt zástupce za pedagogické pracovníky.
Charakteristika školy:
Církevní základní škola mistra Jana Husa je projekt alternativní církevní školy. Kapacita školy je 52 žáků. Tato kapacita školy je naplněna pouze zčásti, počet dětí je 23. 15 dětí
v základní škole a 8 dětí v přípravné třídě.Tento nižší počet žáků umožňuje maximální individualizaci vzhledem k potřebám dětí.
Škola využívá prostor secesní vily ve Wintrově ulici, č. p. 747, jejímž majitelem je Náboženská obec Církve československé husitské, Havlíčkova 2753, Rakovník. Budova se nachází ve východní části města v docházkovévzdálenosti od centra a zároveň blízko autobusové zastávky městské dopravy. Vzhledem k nedalekému autobusovému a vlakovému nádraží mohou děti do školy dojíždět i z okolních vesnic. Ve školním roce 2024/2025 k nám dojížděly děti např. z Čisté, Podbrd, Olešné, Nového Strašecí, Zbečna nebo Městečka. Dále k nám do školy chodily i děti z Ukrajiny.
Prostory školy jsou využívány pro činnosti a potřeby dětí. Škola usiluje o jejich funkční uspořádání s ohledem na realizaci projektu. Zařízení je účelné, podnětné a je podle možností obnovováno a doplňováno. Zároveň působí útulně ve snaze navodit klidnou atmosféru, přispívající k pocitu bezpečí dětí. Zázemí pedagogů je součástí těchto prostor. Místnosti jsou vybaveny tak, aby každý žák měl prostor pro vlastní individuální práci
a zároveň aby byl zajištěn prostor pro skupinové činnosti (koberec, centrální stolky).
V souladu s pojetím výuky jsou v jednotlivých místnostech vyčleněny odborné koutky – centra činností – např. počítačové, pokusnické, relaxační a herní. Škola měla možnost využívat tělocvičnu Masarykovy obchodní akademie a městský atletický stadion (TJ Lokomotiva).
Provozní doba školy je popsána v provozním řádu školy, vychází vstříc potřebám rodičů. Škola byla v daném školním roce otevřena od 7:30 do 17:00.
Charakteristika vzdělávání:
Naše škola poskytuje v současné době vzdělání od 1. do 5. ročníku. Náplň výuky se řídí naším Školním vzdělávacím programem, který vychází ze Školního vzdělávacího programu ARCHA školy stejného zřizovatele. Teoretický základ výchovně vzdělávací práce tvoří především Rámcový program pro základní vzdělávání, pedagogika J. A. Komenského a M. Montessori. Pracujeme ve věkově smíšených skupinách. Podporujeme nesoutěživé prostředí zajišťující klid a bezpečí, které jsou podmínkou pro efektivní činnost mozku při učení. Děti jsou vedeny ke spolupráci a dohodě. Uplatňijeme maximálně individuální přístup k žákům. Jsme školou rodinného typu. Již od prvního ročníku mají žáci tři hodiny angličtiny týdně
s absolventkou Brooks University Oxford.
Personální zabezpečení činnosti školy:
1. září 2024 škola zahájila svou činnost v tomto personálním složení:
Ivana Cabrnochová, ředitelka
Denisa Porritt, učitelka základní školy
Dana Slepánková do 31. 1. 2025 a od 1. 2. 2025 Taťána Křižanovská učitelka přípravné třídy
Zuzana Satranská, družinářka
Petra Koubová, asistentka pedagoga
Dana Stružková do 31. 1. 2025 a od 1. 2. 2025 Zuzana Satranská, asistentka pedagoga
Údaje o přijímacím řízení nebo o zápisu k povinné školní docházce a následném přijetí do školy:
Žáci jsou přijímáni na základě výsledků zápisu podle součtu bodů níže uvedených kritérií:
-
soulad rodinné a školní filozofie výchovy a vzdělávání, ŠVP (např. prokazatelný zájem rodičů o výchovně vzdělávací proces, souhlas rodičů se způsobem hodnocení, souhlas rodičů s výchovnými postupy a pojetím dítěte v procesu vzdělávání).
-
vhodnost zařazení dítěte vzhledem k celkovému složení třídy a charakteru individuálních a/nebo speciálních vzdělávacích potřeb dítěte.
-
sourozenec ve škole.
K zápisu se v dubnu r. 2025 dostavilo 5 dětí, všechny byly přijaty. K dodatečnému zápisu se dostavili 4 žáci a všichni byli přijati.
Počet žáků, změny v průběhu školního roku 2024/2025
- 1. 9. 2024 nastoupilo: 20 žáků, z toho 5 žáků přípravné třídy, 6 žáků 1. třídy, 2 žáci 2. třídy, 4 žáci 4. třídy a 3 žáci 5. třídy
- přerušilo vzdělávání: 0
- nastoupilo po přerušení vzdělávání: 0
- vyloučeno ze školy: 1
- nepostoupilo do vyššího ročníku: 0, z toho nebylo povoleno opakování: 0
- přestoupilo z jiné školy: 5 žáků
- přestoupilo na jinou školu: 6 žáků
-
jiný důvod změny (uveďte jaký): 0
Prevence sociálně patologických jevů:
Škola se v souladu se svým ŠVP snaží působit na své žáky, a to zejména zvýšenou pozorností k řešení jejich osobních, osobnostních a vztahových problémů. Spolupracujeme také s rodiči žáků. Výhodu spatřujeme v malé velikosti skupiny dětí, kde si lze problémového chování rychle všimnout a začít ho řešit. V rámci prevence užívání návykových látek se žáci účastnili preventivního programu - Revolution train.
Další vzdělávání pedagogických pracovníků:
Paní učitelka Denisa Porritt a paní asistentka pedagoga Petra Koubová se účastnily školení, které pořádal MAP Rakovník - Jak pracovat se sociální nezralostí u dětí s PAS v předškolním vzdělávání a v době zahájení školní docházky. Dále se paní asistentka pedagoga paní Dana Stružková účastnila techto kurzů / webinářů: Jak vést logopedickou prevenci v předškolním vzdělávání, Webinář Problémové chování žáků, Posílení interaktivního přístupu ke hře s hudbou, Z receptáře češtinářských nápadů, Úvod do výuky češtiny jako druhého jazyka na ZŠ - Kurikulum ČDJ, Webinář Čeština jako druhý jazyk na ZŠ I, Webinář Čeština jako druhý jazyk na ZŠ II, Efektivní komunikace s rodiči při řešení problémových situací v ZŠ a SŠ, Efektivní komunikace s rodiči při řešení problémových situací v mateřských školách, „Spoluučící“ se skupina na podporu pedagogů, asistentů a vychovatelů pracujících s žáky s OMJ, Hudební výchova v předškolním vzdělávání, Motivace a hodnocení VJ dětí na ZŠ, Problémové chování žáků (PAS), Revize RVP ZV - DIGI plovárna - Digitální kompetence v cizích jazycích, Generativní AI pro učitele – úvodní webinář - krátký kurz pro rozvoj digitálních kompetencí
Aktivity a prezentace školy na veřejnosti:
V tomto školním roce škola uspořádala Podzimní a Jarní slavnosti a Vánoční besídku v prostorách školy. Děti se školou vyrazily na několik výletů např. na Křivoklát, Krakovec, Národní muzeum, Náprstkovo muzeum. Muzeum stavitelství a archiktury Plasy, ZOO a botanická zahrada Plzeň, Veletrh vědy a techniky v Praze. Škola provozuje facebookovou stránku, kde zveřejňovala zprávy a fotografie z dění ve škole.
Zapojení školy do rozvojových a mezinárodních programů:
Škola se v daném školním roce nezapojila do žádných rozvojových a mezinárodních programů.
Zapojení školy do dalšího vzdělávání v rámci celoživotního učení:
Škola se v daném školním roce nezapojila do žádných aktivit v rámci celoživotního učení.
Výsledky inspekční činnosti provedené Českou školní inspekcí:
V daném školním roce proběhla ve škole inspekční činnost Čeké školní inspekce
Základní údaje o hospodaření školy:
Základní údaje o hospodaření školy za kalendářní rok 2024 od 1. 9. 2023 do 31.12. 2024
1. Výnosy 1 152 652,60 Kč
1.1 Výnosy z hlavní činnosti 37 200,00 Kč
1.2 Výnosy z vedlejší činnosti 0 Kč
1.3 Provozní dotace 1 075 202,60 Kč
1.4 Přijaté příspěvky a dary 24 200,00 Kč
1.5 Ostatní výnosy 16 050,00Kč
2. Náklady 1 349 557,04 Kč
2.1 Spotřeba 71 539,78 Kč
2.1.1 Spotřeba materiálu a energií 71 539,78 Kč
2.2 Služby 165 752,26 Kč
2.2.1 Cestovné 0 Kč
2.2.2 Náklady na reprezentaci 0 Kč
2.2.3 Ostatní služby 165 752,26 Kč
3. Osobní náklady 1 090 465,00 Kč
3.1 Mzdové náklady 844 620,00 Kč
3.2. Zákonné sociální a zdravotní pojištění 241 530,00 Kč
3.3 Ostatní osobní náklady 4 315,00 Kč
4. Ostatní náklady 21 800,00 Kč
5. Hospodářský výsledek před zdaněním 196 904,44Kč
Základní údaje o hospodaření školy za kalendářní rok 2024 od 1. 1. 2025 do 31. 8. 2025
1. Výnosy 2 201 324,00 Kč
1.1 Výnosy z hlavní činnosti 55 400,00 Kč
1.2 Výnosy z vedlejší činnosti 0 Kč
1.3 Provozní dotace 2 145 924,00 Kč
1.4 Přijaté příspěvky a dary 0 Kč
1.5 Ostatní výnosy 0 Kč
2. Náklady 2 227 985,12 Kč
2.1 Spotřeba 117 563,60 Kč
2.1.1 Spotřeba materiálu a energií 117 563,60 Kč
2.2 Služby 332 713,52 Kč
2.2.1 Cestovné 0 Kč
2.2.2 Náklady na reprezentaci 0 Kč
2.2.3 Ostatní služby 332 713,52 Kč
3. Osobní náklady 1 777 708,00 Kč
3.1 Mzdové náklady 1 325 781,00 Kč
3.2. Zákonné sociální a zdravotní pojištění 445 296,00 Kč
3.3 Ostatní osobní náklady 6 631,00 Kč
4. Ostatní náklady 0 Kč
5. Hospodářský výsledek před zdaněním 26 661,12 Kč
Spolupráce s odborovými organizacemi, organizacemi zaměstnavatelů a dalšími partnery při plnění úkolů ve vzdělávání.
Zaměstnanci nezaložili odborovou organizaci.
Závěrem lze říci, že Církevní základní škola mistra Jana Husa prošla během svého pátého roku nejednou zatěžkávací zkouškou, ale i spoustou pozitivních věcí. Vše nás posílilo a motivovalo k další práci.